Monissa pienyrityksissä on valtavan paljon potentiaalia ja kasvun mahdollisuuksia. Valitettavan usein heidän osaamisensa ei kuitenkaan pääse esiin ansaitsemallaan tavalla.
Yritystoiminta syntyy usein omista kiinnostuksenkohteista ja taidoista - rakkaudesta lajiin. Olipa ala mikä tahansa, niin vahva ydinosaaminen on se mitä asiakkaatkin arvostavat. Markkinointi jää usein pienyrittäjillä sen oman ydinosaamisen ulkopuolelle, tai vaikka kiinnostusta ja osaamista olisikin, niin toteutukseen vaadittavaa aikaa ei välttämättä noin vain löydykään.
Markkinointi on kuitenkin kriittinen osa yrityksen toimintaa. Voidakseen ostaa yrityksen tuotteita tai palveluita, tulee asiakkaan löytää yritys. Pelkkä hyvä löydettävyyskään ei tietysti riitä, vaan samalla pitäisi myös pystyä erottumaan kilpailijoista.
Verkossa pienyritys kamppailee samasta näkyvyydestä isompien yritysten kanssa, mutta laadukkaat kotisivut tarjoavat pienyrityksille oivan mahdollisuuden erottua joukosta. Sinunkin yritykselläsi on varmasti jotain, mitä isompi yritys ei pysty tarjoamaan. Oli se sitten räätälöity palvelu, henkilökohtainen asiakaskokemus tai laadukkaasti valmistettu tuote, niin vahvuuksien esiin tuonnilla ja oikein kohdennetulla markkinoinnilla voit erottua kilpailijoista ja houkutella asiakkaita palveluidesi pariin.
Kahdeksan etua joita kotisivut tuovat
Myynnin edistäminen Tämän tulisi olla kotisivujen ensisijainen tehtävä. Aina. Kotisivuista syntyy aina kustannuksia, mutta oikein toteutettuna sivut maksavat kyllä itsensä takaisin. Ohjaamalla oikean kohderyhmän sivuillesi ja vakuuttamalla heidät yrityksesi palveluista, saat houkuteltua yrityksellesi uusia asiakkaita ja sitoutettua vanhoja.
Löydettävyyden parantaminen Asiakkaat hakevat tietoa verkosta vertaillakseen palveluita, löytääkseen tarvitsemansa palvelujen sijainnin, varmistaakseen yrityksen luotettavuuden ja lukeakseen muiden asiakkaiden kokemuksia. Jos he eivät löydä yrityksestäsi riittävästi tietoa, siirtyvät he todennäköisesti kilpailijan palveluiden pariin.
Kilpailijoista erottuminen Asiakkaasi tekevät vertailua eri kilpailijoiden välillä hakukoneiden avulla. Tässä vaiheessa varmasti haluat, että yrityksesi on löydettävissä, ja että se myös erottuu edukseen kilpailijoiden joukosta. Kotisivujen avulla voit korostaa sitä, mitä sinun yritykseltäsi löytyy, mutta kilpailijoiltasi ei.
Brändin vahvistaminen Brändi ei ole vain isojen yritysten juttu tai kuluttajille suunnattu markkinointikikka. Meillä jokaisella on brändi, oli kyse sitten henkilö-, tuote-, tai yritysbrändistä. Brändi on se mielikuva joka muille meistä syntyy. Kuluttajat suosivat vahvoja brändejä, sillä he pitävät näitä usein laadukkaina ja luotettavina. Kotisivut ovat yksi monista keinoista brändin vahvistamiseen.
Asiakaspalvelun parantaminen Verkossa voit palvella asiakkaitasi ympäri vuorokauden, vastata heidän kysymyksiin ja antaa kattavasti tietoja tuotteistasi ja palvelustasi. Asiakkaiden yleisimpiin mieltä painaviin kysymyksiin voidaan antaa vastaus kotisivuilla ja helpottaa näin ostopäätöksen tekemistä.
Nopea ja helppo tiedottaminen Oletko loman tarpeessa tai lanseeraamassa uutta palvelua? Asiakkaasi todennäköisesti tarkistavat yrityksesi ajankohtaiset tiedot kotisivuilta, ja niiden avulla tiedotatkin asiakkaitasi helposti ja nopeasti.
Rekrytointiprosessin helpottaminen Jos yrityksesi aikoo työllistää muita, niin laadukkaat kotisivut voivat edistää myös rekrytointiprosessia! Verkkosivujen avulla voit parantaa yrityksesi mielikuvaa työnantajana, ja saada näin myös enemmän laadukkaita ja ammattitaitoisia hakijoita.
Alhaisemmat markkinoinnin kustannukset Kotisivun hyödyt ovat erityisesti sen alhaisissa kustannuksissa. Oikein toteutettu sisältö ja hakukoneoptimointi tuovat sivuille orgaanista näkyvyyttä, etkä näin tarvitse isoja markkinointibudjetteja parantaaksesi yrityksesi näkyvyyttä.
Commentaires